Wednesday 28 March 2007

Manowar koncert Dortmundban

Ez a várva-várt nap is eljött! De, hogy mennyit szenvedtem míg megrendeltem a jegyet... Mindenféle érthetetlen honlapok, aztán arra is kellett ügyelni nehogy ülôhelyet foglaljak, mert azt ki nem bírtam volna. Dortmund Németországban van, így szerencsére Katharina a német lány segített nagyon sokat a jegyfoglalásban és a vonatjegyvételben is.
Még soha nem voltam olyan nagy koncerten, amit stadionban tartanak, így volt nagy izgalom... Ja egyedül mentem Arnhembôl a koncertre, mert innen nem sok érdeklôdô volt.
Viszont a Manowart már ismertem, láttam is ôket élôben, ezért az elôvigyázatosság. (értsd: füldugók)

Aki nem tudná, a világon a leghangosabban koncertezô bandáról van szó, nem akarok most itt technikai részletekbe belemenni, akit érdekel nézzen utánna hány decibel hallgatása okoz halláskárosodást, és vesse össze, hogy a Manowar milyen tartományban koncertezik.
Elég az hozzá, hogy ha jól tudom Guinnes- rekorderek is voltak ebben a kategóriában, de az intézmény betiltotta ezt a rekordot, hogy senki ne kisérletezzen a megdöntésével, mert ez igen veszélyes lehet a közönségre...






Megérkeztem az állomásra... Itt már volt egy pár hosszúhajú állatféleség. Ha-ha.
Mivel egyedül mentem egy idegen országba, városba, a többiek innen Hollandiából nagyon izgutak, hogy mi van velem. Aranyosak voltak nagyon mikor útnak engedtek, elmonták mit vigyek, öltözzek fel melegen, és vigyázzak magamra.
Azért idôközönként próbáltam smst küldeni, hogy minden rendben van.







Ez pedig a Wesfalenhallen ahol maga a koncert zajlott. Elég nagy és jó kis hely.
Mikor vége volt a bulinak és vártam a vonatomra (ami csak reggel indult) jó párszor körbesétáltam.









Hát igen, a nap egyik fénypontja a Manowar truck. Benne pólókat lehetett venni, a germán emberek itt szórták széjjel a pénzüket mindenféle pólókra meg topokra...
Volt itt minden: Brothers of Metal, Sisters of Steel









Nagyon jól meg volt csinálva, hát még milyen hangja volt!
Mindenki lefotózkodott elôtte.












Egyik fan kocsija. Érdemes rápillantani a rendszámra, elég vicces...














Én is...















Gyûlik a tömeg. Ezt a kamionból fotóztam. Apropó a Zsuzsi gépét kértem kölcsön az útra, mert ugye az enyém tele van homokkal. Szegény.














Ez az olasz Rhapsody, az egyik elôzenekar. Szegények borzasztó csúnyák, viszont nagyon jó bulit nyomtak, a hangzás is nagyon jó volt. Teljesen meg voltam lepve. Amikor a múltkor láttam ôket, hát enyhén szólva bénák voltak, de most tényleg jók voltak.













Ez már kérem szépen a fôbanda elsô percei. Azért mielôtt elkezdôdött volna kicsit paráztam, hogy meg fogok süketülni, de végül az elsô fél perc után megkönnyebbültem és nem raktam be a füldugót. Csak két-három szám alatt raktam be...
Amúgy legelôl álltam. Itt még nem...








A közönség fele füldugót használt, a talpraesettebbek ott árulták a füldugót 1 euróért. Ha-ha.
Amúgy inkább a testen lehet már ezt a hangerôt érezni nem is a fülôn. Olyan, mintha 3 órán keresztül földrengés lenne. Az embert szó szerint jobbra-balra löki a hanghullám, elég durva! Szerintem baromi jó érzés, csak szilárdan kell álni a földön és nincs baj, ha-ha.






Eric Adams. Amúgy a német közönségrôl meg annyit, hogy elég puhák. Ahol én voltam mindenki szinte csak állt mint egy szobor. Na jó azért volt egy-két igazlelkû, aki vette a bulit, de a magyarokhoz képest...














Nagyon jó hangulatot csináltak, végig együtt voltak a közönséggel. Amikor azt hittem kezd vége lenni, csak akkor kezdôdött a második rész a viking mondavilággal és a harcos istenekkel. Egy számot sem ismertem az új albumról, ( kivéve a Gods of War-t, meg persze a King of Kings-t) de hihetetlenül elkapott ez a hangulat!
Nagyon jól meg volt csinálva...









Joey a metálisten, haha. Amúgy félig cherookee indián.















Nagyon keményen tud ám nézni!














Az est egyik fénypontja, a rituális húrkitépés. Volt még itt nagyon sok jó effekt amit nem tudtam lefotózni, rengeteg piró a szinpadon, hagyományûzô középkori harosok, csata, vetítés, Odin és a harcos istenek története filmben elbeszélve, és Cristopher Lee, aki a gyûrûk urában Szarumánt alakította. Joey szerit ô az új Heavy Metal hang Orson Welles után...











Ja, és így nézett ki a színpad a koncert második felében. Viking hajó. Itt már vége a partinak, oszlik a tömeg.










És egy utolsó kép a dobszerkóról.
A végén összegzésképpen elmondhatom, hogy ez volt a legjobb koncert amit valaha láttam.



Videók amiket a koncerten készítettem:

1 comment:

Nagy József said...

Szia!
Rendkívüli "irigységgel" olvastam végig a blogbejegyzést és néztem végig a videókat. Minden vágyam egy Manowar koncerten való részvétel, nagy rajongójuk vagyok. Mostanság elérhető válhat ez a vágyam ugyanis ha jól értelmeztem a külföldi forrásokat, akkor idén szeptemberben a Manowar fellép Ukrajnában, Kijevben. Viszont hiába a középfokú angol nyelv ismerete, nem jutok egyről a kettőre jegyvásárlás terén. A linkek majdcsak mindegyike a myspace-re visz, ahol zsákutcába jutok. Mivel te már túl vagy egy sikeres jegyvásárláson, érdeklődnék a mikéntjéről. Nem szeretnék amiatt lemaradni a koncertről, mert elbambáskodom a jegyvásárlást. Amennyiben tudsz, segíts nekem légyszíves! Előre is köszönöm: Nagy József